AΝΤΙΔΕΣΠΟΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Χριστός: “ Οι άρχοντες των εθνών κατακυριεύουσιν αυτών, υμείς δε ουχ’ ούτως”
Φ Λ Ε Β Α Ρ Η Σ- Α Π Ρ Ι Λ Η Σ 1989 Α Ρ Ι Θ Μ Ο Σ Φ Υ Λ Λ Ο Υ 15
Κ Ο Λ Ο Σ Σ Α Ι Ο
Μητσοτάκης:
Κύριε Παπανδρέου σας συγχαίρω για τον….εκδημοκρατισμό, που κάνατε στην Εκκλησία. Πιστεύω πως ένα τέτοιο κατόρθωμα θα το θαύμαζαν ακόμη και ο Νέρωνας με τον Καλιγούλα. Γιατί ποτέ δεν θα μπορούσαν να φαντασθούν ότι η Εκκλησία θα καταντούσε…Κολοσσαίο!
Ανδρέας:
Κύριε Μητσοτάκη σας επιστράφω τα…εύσημα. Γιατί και σεις πριν δύο χρόνια συμπαραταχθήκατε με τη δεσποτοκρατία. Και υποστηρίξατε το…Κολοσσαίο.
Μητσοτάκης:
Ναι, αλλά πρέπει να καταλάβετε ότι τότε δεν το υποστήριξα μόνο εγώ, αλλά και άλλα κόμματα. Ακόμη και οι παπάδες με το λαό…
Ανδρέας: Σας καταλαβαίνω πολύ καλά, κύριε Μητσοτάκη. Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω και ούτε θα μπορέσω ποτέ να καταλάβω είναι, γιατί οι παπάδες και ο λαός δεν θέλουν και δεν μπορούν να καταλάβουν!…
Υ.Γ. βέβαια ο παραπάνω διάλογος τυπικά δεν έγινε. Ουσιαστικά όμως εκφράζει-και με το παραπάνω μάλιστα- την συμπαράταξη των δύο super star του σοσιαλισμού και του νεοφιλελευθερισμού με την «αγία» δεσποτοκρατία… Και δυστυχώς όχι μόνο αυτών.. Γιατί και ο κ. Στεφανόπουλος και το Κ.Κ.Ε. υποστήριξαν το «αυτοδιοίκητον» της δεσποτοκρατίας.
1. η απάτη
Ύστερα απ’ αυτόν τον «διάλογο» θα θέλαμε ν’ αποταθούμε σε όλους τους εθνοπατέρες και να τους πούμε:
Κύριοι Βουλευτές
Ο παραπάνω διάλογος δίνει ανάγλυφη την εικόνα της εκκλησιαστικής πολιτικής όλων σας ή σχεδόν όλων σας, στην τετραετία που πέρασε. Και μείς τώρα παραμονές των εκλογών σας ρωτάμε:
Επιμένετε στη συμπαράταξή σας με τη δεσποτοκρατία; Αν επιμένετε, τότε είστε συνυπεύθυνοι σε ένα μεγάλο σκάνδαλο και μια μεγάλη απάτη:
Την απάτη και το σκάνδαλο, που ταυτίζει τη δεσποτοκρατία με την Εκκλησία.
Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει ανάμεσά σας κανένας τόσο διανοητικά ανάπηρος, που να μην μπορεί να καταλάβει ότι:
Εκκλησία δεν είναι μόνο οι 70 δεσποτάδες, αλλά είναι και οι χιλιάδες των εφημερίων και τα εκατομμύρια των ορθοδόξων Ελλήνων.
Και συνεπώς:
΄Όταν υποστηρίζετε το «αυτοδιοίκητον»(=ασυδοσία) της δεσποτοκρατίας, καταπατείτε το «αυτοδιοίκητον»(=ελευθερία) του εφημεριακού κλήρου και του ορθόδοξου λαού.
Και αναρωτιόμαστε:
Πώς είναι δυνατόν πολιτικά κόμματα, που θέλουν να λέγονται δημοκρατικά και σοσιαλιστικά και φιλελεύθερα, πώς είναι δυνατόν να υποστηρίζουν τη δεσποτοκρατία;
Πώς είναι δυνατόν η δημοκρατική Πολιτεία να συνταιριάζεται αταίριαστα με ένα τέτοιο αντιδημοκρατικό καθεστώς; Και πώς ανέχεσθε να συντηρεί ο λαός ένα τόσο αντιλαϊκό κατεστημένο!
Κύριοι Βουλευτές
Ο Χριστός θέλει την Εκκλησία μπροστάρη της αγάπης, της ειρήνης, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας…
Που είναι η ψυχή και η καρδιά της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού. Εσείς με ποια ηθική και δημοκρατική δεοντολογία θέλετε-μαζί με τη δεσποτοκρατία-την Εκκλησία αρένα απανθρωπιάς και αδικίας;
Σαν το Κολοσσαίο!…
2. ο καθρεφτης
΄Όμως, αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί, εκτός απ’ τους εθνοπατέρες να καθίσουμε και μεις οι υπόλοιποι μπροστά στον καθρέφτη της αλήθειας και να κοιτάξουμε κατάματα τους εαυτούς μας.
Πριν δύο χρόνια η Πολιτεία άνοιξε διάπλατα τη Βαστίλλη της δεσποτοκρατίας. Και είπε στους παπάδες:
Αιδεσιμώτατοι, πάνω από χίλια πεντακόσια χρόνια είστε σκλαβωμένοι στη δεσποτοκρατία. Ορίστε,λοιπόν, εγώ τώρα σας απελευθερώνω.
Και στους Ορθόδοξους Έλληνες είπε:
Δεκαπέντε αιώνες είστε μέσα στο γύψο και το ψυγείο του δεσποτικού καιροσκοπισμού. Ορίστε, λοιπόν, εγώ σας δίνω τα αποστολοπαράδοτα δικαιώματά σας μέσα στην Εκκλησία…
Και…αντί να ξεσηκωθεί ο κλήρος και ο λαός εναντίον της δεσποτοκρατίας…Αντί να χτυπήσουν χαρμόσυνα και αναστάσιμα οι καμπάνες…Αντί να γίνουν δοξολογίες και λιτανείες ευχαριστείας προς το Θεό…Για την απαλλαγή της Εκκλησίας απ’ την αίρεση της δεσποτοκρατίας: Την τροφό και τη ρίζα όλων των δεινών μέσα στην Εκκλησία…Αντί…
Έγιναν όλα εκείνα που έγιναν:
Με τις πένθιμες κωδωνοκρουσίες και τα συλλαλητήρια. Με τους σταυρούς και τα λάβαρα. Με τις υψωμένες γροθιές. Με τους δεσποτοπαπάδες να προηγούνται. Κι άλλους παπάδες και λαό ν’ ακολουθούν: « Ως πρόβατα επί σφαγήν»….
Και τι δεν ακουσε εκείνος ο άμοιρος ο Τρίτσης!
«Άθεο»! τον άνέβαζαν και «αντίχριστο» τον κατέβαζαν.
Και τι δεν άκουσαν απ’ τη μαφία των δεσποτοπαπάδων οι ελάχιστοι εκείνοι παπάδες, που δεν πτοήθηκαν απ’ το διαβόητο «Πρωτόκολλο» …συνωμοσίας. Και δεν πίστεψαν στις απατηλές δεσποτικές υποσχέσεις. Για δήθεν «μεγάλα ανοίγματα προς το λαό». Και τις φιλάδελφες παραινέσεις, που ψάλλονταν σε όλουςτους ήχους απ’ τη δεσποτοκρατία προς τους παπάδες.
Του τύπου: «Σταθείτε στο πλευρό μας τώρα. Και ύστερα θα τα βρούμε μεταξύ μας»…Και τι δεν άκουσαν οι απροσκύνητοι παπάδες! «Προδότες» τους ανέβαζαν και «Ιούδες» τους κατέβαζαν. Και «εχθρούς της Εκκλησίας» τους βάφτιζαν τα φερέφωνα της δεσποτοκρατίας.
Κι ο κόσμος έβλεπε και δεν μπορούσε να καταλάβει.΄Όταν έβλεπε αυτούς τους ανθρώπους να υπερασπίζονται με τόσο φανατισμό και πάθος τα δεσμά τους και τη σκλαβιά τους.Να κλείνουν με τα ίδια τους τα χέρια την πόρτα της φυλακής τους. Και να κλωτσάνε επιδεικτικά την μοναδική ευκαιρία, που τους παρουσιάστηκε. Για να μείνουν αιώνια θαμμένοι στο καθεστώς της δουλοπαροικίας.
Και επειδή κάποια κυβερνητικά στελέχη δεν διέθεταν τις απαραίτητες ηθικές αντιστάσεις, άρχισαν τα ρήγματα και οι υπαναχωρήσεις. Ιδιαίτερα όταν η δεσποτοκρατία είπε στην Κυβέρνηση:
-«Πάρε ό,τι θέλεις και κάμε ο,τι θέλεις. Φτάνει να σεβαστείς τα δικά μου συμφέροντα και προνόμια. Φτάνει να συμμεριστείς την αποστροφή μου και την απέχθειά μου προς το λαό. Και να αποσοβήσεις την ανάμιξή του στα οικονομικά και διοικητικά ζητήματα της Εκκλησίας. Φτάνει να μου αναγνωρίσεις τη δεσποτική εξουσία πάνω στον εφημεριακό κλήρο. Φτάνει να κατοχυρώσεις το ύψιστο και ιερότερο δόγμα μου: Να μπορώ να κάνω «όταν,όπου,όπως, όσο και ό, τι θέλω»!…
Και η Κυβέρνηση έκαμε στροφή 180 μοιρών…
Και φαίνεται τώρα διατεθειμένη να προχωρήσει πολύ πιο πέρα ακόμη κι απ’ τις φασιστικές και χουντικές κυβερνήσεις. Και να παραδώσει άνευ όρων τον ορθόδοξο κλήρο και λαό στο έλεος της δεσποτικής αυθαιρεσίας.
Να μιλήσουμε τώρα για «Ιούδες» και για «προδότες»;
Ας αφήσουμε καλύτερα το διαβόητο «Προσχέδιο Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας» να μιλήσει για όλα…
Σε μια σύγκριση, που κάνει ανάμεσα σ’ αυτό και τον Καταστατικό Χάρτη, που ισχύει ο παπα-Σταύρος Παπαχρήστος:
3. η συγκριση
Το προσχέδιο του προτεινόμενου νέου Καταστατικού Χάρτη αναθέτει όλα τα δικαιώματα σε 70 μητροπολίτες και ομιλεί περί…Εκκλησίας. Ουσιαστικά πρόκειται για μια συμφωνία μεταξύ Πολιτείαςκαι δεσποτοκρατίοας….
Αφού αγνοείται τελείως ο κλήρος και ο λαός. Και ο σωστός τίτλος έπρεπε να είναι : «Συμφωνία Πολιτείας- Δεσποτοκρατίας».
Η σύγκριση με τον Κ.Χ. που ισχύει τώρα το αποκαλύπτει πανηγυρικά:
Ο εφημεριακός κλήρος με τον προτεινόμενο Καταστατικό Χάρτη χάνει ακόμη και τα δικαιώματα που είχε μέχρι σήμερα.
Συγκεκριμένα:
Με τον ισχύοντα νόμο «εφημέριοι υπηρετούντες πέραν της πενταετίας σε μια ενορία καθίστανται αυτοδικαίως τακτικοί». Με το Προσχέδιο χάνουν αυτό το δικαίωμα και είναι στη διάθεση της Ι.Σ.Ι.(Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας).
Με τον ισχύοντα νόμο απόσπαση εφημερίου πέραν των τριών μηνών απαγορεύεται. Με το Προσχεδίο επαφίεται ουσιαστικά στη διάθεση του μητροπολίτη.
Μέχρι τώρα μπορούσε κάποιος, εάν ήθελε, να αποχωρήσει στο 70ο έτος της ηλικίας του. Με το Προσχεδίο χάνει το δικαίωμα αυτό και επαφίεται στην κρίση της Ι.Σ.Ι.
Ομοίως και στο θέμα της κανονικής αδείας, που ως τώρα ήταν υποχρεωτική.
Τώρα το δικαίωμα αυτό περιέρχεται στην κρίση της Ι.Σ.Ι.
΄Εως τώρα, πρεσβύτεροι και διάκονοι, επιθυμούντες να σπουδάσουν στις θεολογικές σχολές, έπαιρναν υποχρεωτική άδεια σπουδών.
Αυτό δεν περιλαμβάνεται στο νέο Κ.Χ. Και, σύμφωνα με το Προσχεδίο, καταργούνται οι διατάξεις νόμων ή ειδικών διαταγμάτων και κανονισμών, που ρυθμίζουν τα σχετικά θέματα.
Το άρθρο 15 του Προσχεδίου μας λέει ότι ισχύει ο νόμος 5383 «περί εκκλησιαστικών δικαστηρίων». ΄Όμως έτσι καταργείται το πολύ θετικό και ευεργετικό άρθρο 11 του νόμου 1700/87, που επιτρέπει την προσέλευση του κατηγορουμένου κληρικού ενώπιον των εκκλησιαστικών δικαστηρίων «μετά δικηγόρου».
Με τον ισχύοντα Κ.Χ. απαγορεύεται η απόλυση εφημερίου, αν δεν τοποθετηθεί σε άλλη εφημεριακή θέση. Αυτό το πολύ ευεργετικό μέτρο ουδόλως αναγράφεται στο Προσχέδιο. Γεγονός που σημαίνει ότι κάθε ανεπιθύμητος κληρικός θα βρίσκεται στο έλεος της αυθαιρεσίας του δεσπότη.
Η σύνθεση των μητροπολιτικών συμβουλίων είναι φωτοαντίγραφα των γνωμών και απόψεων κάθε μητροπολίτη.
Η οργάνωση της ενοριακής ζωής είναι υπόθεση της Ι.Σ.Ι. χωρίς τη γνώμη των εφημερίων και του λαού, οι οποίοι δεν ρωτιούνται από κανέναν και για τίποτε.
Αγνοείται ο κλήρος και ο λαός στην εκλογή του αρχιεπισκόπου και των μητροπολιτών.
Αποκλείονται και αγνοούνται τελείως από τις συνεδριάσεις της Ι.Σ.Ι ο εφημεριακός κλήρος και ο λαός.
Ο παλαιός Κ.Χ. αποτελείται από 75 άρθρα. Το Προσχέδιο αποτελείται μόνο από 18. Γεγονός που σημαίνει ότι τα περισσότερα ζητήματα κανονίζονται από την Ι.Σ.Ι. Και ότι συνεπώς η δεσποτοκρατίοα ισχυροποιείται, όσο ποτέ.
4.κι αλλες φωνές…
Και για να ιδούμε ανάγλυφα το αποκρουστικό αυτό «Προσχέδιο», ας ακούσουμε και κάποιες άλλες απόψεις:
α) Ο π. Αυγουστίνος
Ο Επίσκοπος της Φλώρινας π. Αυγουστίνος Καντιώτης σε συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Στυνόδου είπε μεταξύ άλλων:
«Εις τον νέον Καταστατικόν Χάρτην παραθεωρείται τελείως το λαϊκόν στοιχείον.
Συνετάξατε ένα Χάρτην, ο οποίος ευνοεί, κυρίως τον Αρχιεπίσκοπον και τους Επισκόπους.
Ο λαός, ο πιστός λαός, τι έγινε;
Τον εθέσατε εις το υπόγειον του τετρωρόφου οικοδομήματός σας ή καλύτερον εκτός αυτόυ ( ουχ’ ευρέθη τόπος δια τον λαόν). Και ύστερον ομιλούμεν περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας!
Αλλά Εκκλησία= κλήρος και λαός…!!!”
β) Ο π. Τιμόθεος
Ο Αρχιμανδρίτης π. Τιμόθεος Κιλίφης, σε επιστολή του προς τον ημερήσιο Τύπο, γράφει, μεταξύ άλλων:
“Εάν κρίνουμε από τα μέχρι τώρα δεδομένα- εκτός εξαιρέσεων, που βέβαια δεν αναιρούν τον κανόνα-η δεσποτοκρατία αυθαιρετεί συνέχεια σε βάρος του κλήρου και του λαού.
Και, δυστυχώς, επαληθεύει αυτό που έχει πει ο μεγάλος φιλόσοφος Κίρκεγκωρ: Ότι:
«Το κατεστημένο της Εκκλησίας φροντίζει μόνο για την ευζωία του και τις προαγωγές του»!…
Κι, αν τώρα λύθηκε, επιτέλους, το φοβερότατο οικονομικό θέμα των κληρικών, δέθηκε όμως το θέμα της ελευθερίας τους.
Οι δεσποτάδες πλέον με το νέο Καταστατικό Χάρτη, που τους δίνει ευρείες εξουσιοδοτήσεις, θα συνεχίσουν να αυθαιρετούν και θα ασυδοτούν σε βάρος του κλήρου και του λαού, χωρίς καμία συστολή.
Ο παπάς μένει και πάλι ραγιάς. Και κατ’ επέκταση ο λαός. Ραγιάδες θα ποιμαίνουν ραγιάδες…
Πλήρης δεσποτοκρατία αδέσμευτη και ανεξέλεγκτη στον 21ο αιώνα!
Και όμως θα μπορούσε να αναιρεθεί αυτή η απαράδεκτη αντιδημοκρατική και αντιευαγγελική κατάσταση, εάν, όπως ξανάχω πει ετίθετο ως βάση του νέου Καταστατικού Χάρτη η εκλογή όλων των βαθμίδων (και μάλιστα της ηγεσίας) του κλήρου με συμμετοχή του λαού.
Γι’ αυτό νομίζω ότι δεν πρέπει για κανένα λόγο να ψηφιστεί αυτός ο Καταστατικός Χάρτης, χωρίς τούτη την ουσιαστική αλλαγή”!…
γ) Ο π. Νεκτάριος
Ο Λαυριώτης μοναχός π. Νεκτάριος με επιστολή του στη ‘‘Χριστιανική» εκφράζει την απόλυτη ταύτισή του με τον π. Τιμόθεο:
“Με τον σεβαστό π. Τιμόθεο, γράφει, συμφωνώ απολύτως. Θα πρέπει, επιτέλους, να πάψει αυτός ο εμπαιγμός και η ειρωνεία εκ μέρους της Διοικήσεως της Εκκλησίας μας.
Εκκλησία του Χριστού είναι κλήρος και λαός!
Οι δεσποτισμοί και η υποβάθμισις-υποτίμησις του λαϊκού στοιχείου, εκτός της ζημίας που προκαλούν είναι απαράδεκτα και ανορθόδοξα! Μόνο ο Πάπας είναι απόλυτος αρχή.
Είναι καιρός,λοιπόν, η Ιεραρχία της Ελλαδικής Εκκλησίας να συναισθανθεί και να κατανοήσει το μέγεθος της προδοσίας και παρεκκλήσεως απ’ τις γνήσιες Ευαγγελικές, Χριστιανικές και Ορθόδοξες βάσεις της Εκκλησίας.
Ανάγκη άμεση η επανόρθωσις! Το εκκλησιαστικό πλήρωμα αναμένει! Λιγότερος φαρισαϊσμός και υποκρισία! Θέλουμε Εκκλησία Αλήθειας, Αγώνος και Ζωής! Πραγματική Εκκλησία του Χριστού”!!!
δ) Ο κ. Κατακουζηνός
Ο κ. Απόστολος Κατακουζηνός, κι αυτός με επιστολή του στη «Χριστιανική», μεταξύ των άλλων γράφει:
“Δυστυχώς έχει επικρατήσει και στη χώρα μας η παπική αντίληψη περί Εκκλησίας, που δίνει στην εκκλησιαστική ηγεσία πλήρη ασυδοσία, ενώ τους εφημέριους και τον πιστό λαό τους βγάζει στο περιθώριο της εκκλησιαστικής ζωής.
Η σημερινή διοίκηση στο σύνολό της φαίνεται ανίκανη να συλλάβει το σφυγμό της εποχής και να ανταποκριθεί στα αιτήματα των καιρών”!!!…
Αυτές και άλλες φωνές,πολλές φωνές, «ως φωνή υδάτων πολλών» ηχούν «εις ώτα μη ακουόντων»!….
5. αναρχια.
Βλέπετε «άξιον εστί» να συντηρεί ο λαός με το αίμα της καρδιάς του τον πλούτο και της χλιδή της δεσποτοκρατίας.
Αλλά ανάξιος να έχει και το παραμικρό δικαίωμα μέσα στην Εκκλησία. «άξιον εστί» να προσφέρει τα εκατομμύρια στα δεσποτικά παγκάρια και ταμεία, αλλά ανάξιος να τα διαχειρίζεται.
Και το αποκορύφωμα του παραλογισμού είναι ότι το «άκρον άωτον» αυτό της αναρχίας έχει την απαίτηση να γίνει και…αρχή!
Για να τρομοκρατεί με το 181 άρθρο του Ποινικού Κώδικα κάθα τίμια φωνή , που τολμάει να λέει την αλήθεια.
Και να καταδικάζονται για «περιύβριση αρχής» οι αντίπαλοι της δεσποτοκρατίας, που είναι η «περιύβριση» όλων των αρχών του χριστιανισμού και του πανανθρώπινου πολιτισμού.
6.τα αποκαλυπτηρια…
Έτσι το δεσποτο-πασοκικό σχέδιο έκαμε τα’ αποκαλυπτήρια πολλών:
α.Της δεσποτοκρατίας:
Η οποία, όταν, πριν δύο χρόνια (1987) βρέθηκε σε δύσκολη θέση, φόρεσε την προβιά της… «αγάπης»…
Και θυμήθηκε το «χριστεπώνυμον πλήρωμα» και τον εφημεριακό κλήρο. Και εξαπάτησε και τους μεν και τους δε. Για να δείξει τώρα το αληθινό-αποτρόπαιο- πρόσωπό της. Και στους μεν και στους δε…
β. Των δεσποτοπαπάδων: Οι οποίοι με την δεσποτο-δουλική και εφιαλτική συμπεριφορά τους πρόδωσαν το λαό και τους συνεφημερίους τους. Και:
γ. Του ΠΑΣΟΚ: Που πολλοί το περιποιήθηκαν σαν βασιλικό και ματζουράνα. Και αποδείχτηκε αγριοτσουκνίδα και γαϊδουράγκαθο.
Κι αντί να μας πάει στο καλύτερο, μας πήγε από το κακό στο χειρότερο.
Αλλά ίσως πούνε μερικοί:
Το ΠΑΣΟΚ «τα ’φαγε τα ψωμιά του». Και όπου να ’ναι θα ρθεί η νεοφιλελεύθερη Νέα Δημοκρατία και θα φέρει στην Εκκλησία την…ελευθερία..
Ναι, αλλά ο νεοφιλελευθερισμός της Δεξιάς δεν αναφέρεται στην ελευθερία των αρνιών, αλλά στην ελευθςερία των λύκων. Την ελευθερία της οποιασδήποτε ολιγαρχίας-και της δεσποτικής-να κατασπαράζει…λεύτερα τον κλήρο και το λαό.
Αλλά ούτε, δυστυχώς, κι απ’ την Αριστερά φαίνεται να υπάρχει κάποια ελπίδα.
Γιατί και η Αριστερά σαν τον καλόγερο του ανέκδοτου «βαφτίζει» το κρέας…ελιές.
Ευλαβείται, δηλαδή, το «αυτοδιοίκητον»(=ασυδοσία) της δεσποτοκρατίας, που καταπατεί το αυτοδιοίκητον(= ελευθερία) του εφημεριακού κλήρου και του λαού.
6. τόλμη
Και τίθεται το ερώτημα:
Και τώρα τι κάνουμε;
Μήπως πρέπει να αρκεστούμε στον κακό Καταστατικό Χάρτη, που ισχύει μέχρι τώρα;
Για να μη μας κεραυνοβολήσουν με το εκκολαπτόμενο δεσποτο-πασοκικό τερατούργημα. ΄Η κάποιο άλλο παρόμοιο μετά τις εκλογές.
Αφού όλοι ή σχεδόν όλοι είναι εναντίον μας…
Και βέβαια όχι!
Αφού υπάρχει λύση. Και μάλιστα άριστη.
Σύμφωνη μάλιστα με το αποστολοπαράδοτο σύστημα διοίκησης της Εκκλησίας. Είναι το αριστουργηματικό «Προσχέδιο Καταστατικού Χάρτη’, που είχε συντάξει η Επιτροπή, στην οποία συμμετείχε και ο αείμνηστος παπα-Πυρουνάκης.
Ναι, υπάρχει λύση. Αλλά ποιος θα μας τη δώσει; ΄Όταν όλοι θάλπουν και εκτρέφουν το όπιο της δεσποτοκρατίας. Για να καπηλεύονται ή για να χλευάζουν την Εκκλησία…
Η απάντηση είναι γνωστή: Η ελευθερία δεν χαρίζεται. Κατακτιέται. Δεν πρέπει να την περιμένουμε απ’ τους άλλους. Χρειάζεται να την κερδίσουμε μόνοι μας!
Φοβούμαστε;
Ε,λοιπόν: «Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας ας έχωσι. Θέλει αρετήν και τόλμην η Ελευθερία»! ( Κάλβος)
ΤΟ 16ο ΦΥΛΛΟ…
Το 16ο φύλλο του «Α.Α.» είχε την εξής αφορμή:
Κάποιος «Αράπης» της δεσποτοκρατίας διατύπωσε την μεγαλοφυή σκέψη:
΄Ότι όλοι αυτοί που αντιτίθενται στη δεσποτοκρατία είναι… προβληματικοί.
Έτσι πήραμε αφορμή να αναφερθούμε στους προβληματικότερους των ανθρώπων, που δεν είναι παρά: οι «προβληματικοί’ δερβίσηδες»….
Σχολιάστε